/
/
محبوب ترین نژاد های پرندگان

محبوب ترین نژاد های پرندگان

محبوب ترین نژاد های پرندگان

سلام عزیزای دل امروز می خوایم چند تا از محبوب ترین نژاد های پرندگان که خیلی پر طرفدار هستند و می توان به راحتی در منزل از آن ها نگهداری کرد را نام ببریم و توضیحاتی درباره آن ها به شما بدهیم.

همان طور که می دانید انتخاب پرنده خانگی مناسب برای افراد کم تجربه بسیار سخت است و می تواند با شکست رو به رو شود، و باعث به وجود آمدن تجربه بد یا خاطره تلخی از داشتن پرنده شود.

اگر شما به خواسته های خود نسبت به یک پرنده اگاهی نداشته باشید و از طرفی نیاز های یک پرنده به عنوان شریک خانگی خود را ندانید چه آن را در خانه یا آپارتمان نگهدارید چه در باغ مطمئن باشید که هر دو با مشکلات جدی رو به رو خواهید شد. که ما در این مطالب شما رو به انتخاب بهتر نیز کمک می کنیم.

وقتی که پرنده‌ی ایده‌آل‌تان را انتخاب کردید حتماً دوست جدید خود را هر چه زودتر به دامپزشک نشان دهید و آزمایشات مربوط به سلامتی‌اش را انجام دهید.

حداقل اینگونه درباره‌ی وضعیت سلامت پرنده و پیامدهای طولانی مدت آن اطلاعاتی دارید. البته می‌توانید با یک دامپزشک هم مشورت کنید و او به شما اطلاعاتی ارائه می‌دهد که بتواند به شما کمک کند مشکلات مربوط به مراقبت و تغذیه و رفتارش را رفع کنید.

 

معرفی محبوب ترین نژاد های پرندگان

1.قناری

اولین و محبوب ترین پرنده قناری نام دارد. این آهنگ سازان شاد و خوش ذوق به توجه و محبت زیادی نیاز ندارند. قفس قناری خود را در اتاقی قرار دهید که در آن رفت و آمد می‌کنید و این به تنهایی پرنده‌تان را خوشحال می‌کند،همچنین هزینه نگهداری و تغذیه پایین تری نسبت به طوطی ها دارند. به همین دلیل است که آنها جزء بهترین پرندگان به عنوان پرنده‌ی خانگی هستند.

باید قفسی بگیرید که فضای کافی داشته باشدتا بتوانند پرواز کنند. شاخه‌های درون قفس را در ارتفاعات مختلف قرار دهید و چند کاسه‌ی آب در قفسش بگذارید. یکی برای نوشیدن و یک کاسه ی بزرگتر و عمیق تر برای حمام کردن، همچنین ظرف غذایش را نیز در قفس قرار دهید.

قناری

 

2.مرغ عشق

دومین  پرنده مرغ عشق نام دارد. جای هیچ تعجبی نیست که آنها پرندگان احمق اما شیرینی هستند و شخصیتی که برای هر پرنده‌ی متفاوت است.

دارندگان این پرنده از قد و قامت آنها هم خوششان می‌آید. اندازه‌ی آنها برای هر خانه‌ای مناسب است. صدای آنها کم است و به وسایل خانه آسیب نمی‌رسانند و اسباب بازی‌هایشان را سریع خراب نمی‌کنند.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی زمان بازی آنهاست. مرغ عشق همراهان خیلی خوبی هستند و دوست دارند در زمان بازی خود نمایی کنند. مرغ عشق باید دارای  قفسی مناسب باشد تا پرنده بتواند به راحتی به اطرافش حرکت کند و تمرین کند.

همچنین ارتفاع آن باید طوری باشد که اگر پرنده‌تان احساس ترس کرد بتواند تا بالاترین نقطه‌ی قفس پرواز کند و روی شاخه‌ی بالایی بنشیند.

اسباب بازی‌هایی را بگیرید که از پرنده‌تان بزرگتر نباشد. اسباب بازی‌هایی که کاغذی است و پرنده می‌تواند آنها را پاره کند یا زنگ‌هایی که بتواند آنها را به صدا در بیاورد برای سرگرم کردن پرنده‌تان مناسب است.

این پرنده به مراقبت زیادی نیاز ندارد و همین یکی از دلایلی است که این پرنده را جزء پرندگان محبوب قرار داده است. مرغ عشق به آب تازه‌ی روزانه و کاسه‌ی کوچکی از غذا نیاز دارند تا بتوانند از یک طرف قفس به طرف دیگر آن پرواز کنند.

هم از دانه‌ها و هم از سبزیجات تازه مثل هویج و بروکلی به پرنده‌تان بدهید. همچنین می‌توانید گل کلم هم در قفس این پرنده قرار دهید.

مرغ عشق

 

3.عروس هلندی

عروس هلندی پرنده بعدی در لیست محبوبترین پرندگان خانگی قرار می‌گیرد. این طوطیان کوچک از خانواده‌ی طوطیان کاکلی هستند و شخصیت آسان‌گیر و راحت آنها پوئن بسیار مثبتی است.

فقط بدانید که عروس هلندی باید کاری انجام دهد. وقتی تمام روز بیرون هستید بهتر است اسباب بازی‌هایی برای پرنده‌تان بگذارید تا سر گرمش کند.

این اسباب بازی‌ها می‌توانند اسباب بازی‌های پاره شدنی یا جست و جو برای غذا باشد. فقط لازم است که این اسباب بازی‌ها را هر هفته عوض کنید.

حتی اگر اسباب بازی مشابهی را برایش تدارک ببینید باز هم برای پرنده نو و جدید است و هیجان زده می‌شود. همچنین به قفسی نیاز دارید که به اندازه‌ی کافی فضا داشته باشد تا پرنده‌تان بتواند بال‌‌هایش را باز کند و همچنین به شاخه‌هایی با جنس‌های مختلفی نیاز دارد تا بتواند روی آنها بنشیند.

مثلاً می‌توانید یک جفت طناب برایش ببندید و بخاطر اینکه عروس هلندی دوست دارد در کاسه‌ی آبش حمام کند حتماً یک کاسه‌ی جادار برایش فراهم کنید و آب آن را دو بار در روز عوض کنید.

ظرف غذای او را در همه جای قفس بگذارید .

اگر می‌خواهید به او دانه بدهید، دانه‌ی چیا یا کتان را امتحان کنید که امگا ۳ دارند. به زبان بدن پرنده‌ی خود توجه کنید. اگر در حال آموزش دادن به او هستید که از قفس بیرون بیاید و او صداهایی در می‌آورد و سرش را پایین می‌اندازد به این معناست که دارید به او سخت می‌گیرید و اگر به این علائم توجه نکنید ممکن است به شما نوک بزند.

عروس هلندی

 

 

4. شاه طوطی و ملنگو

این دو طوطی بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما دارای تفاوت های ظاهری خاصی هستند که از طریق توجه به آنها می توان این دو پرنده را از یکدیگر تشخیص داد. شاه طوطی بزرگتر از ملنگو است و منقار قرمز رنگی دارد، اما منقار ملنگو سیاه است.

از سایر نشانه های تشخیص ملنگو از شاه طوطی توجه به طوق گردن و عنبیه چشم آنهاست که در مقطع هایی جداگانه توضیح داده شده است. این طوطی ها نیز نسبتا پر سر و صدا هستند و در صورتی که با فرد آشنایی نداشته باشند اقدام به چنگ زدن و گاز گرفتن خواهند نمود. اگر به آنها رسیدگی نشود و یا تغذیه کم یا نامناسبی داشته باشند، اقدام به جیغ زدن خواهند کرد.

اما این دو پرنده از هوش بالاتری برخوردارند و می توانند کلماتی را یاد بگیرند و تقلید کنند. در صورتی که از آنها به خوبی مراقبت کنید، پرنده های بسیار مهربانی خواهند بود و ساعت ها می توانند شما را سرگرم کنند، طبیعتا توانایی یادگیری ترفند ها و حرکات خاصی را نیز دارند.

شاه طوطی
شاه طوطی
ملنگو
ملنگو

5.فنچ

فنچ وقتی که با جفتش نگهداشته شود حال بهتری دارد. مثل قناری، فنچ هم اگر قفس فضاداری داشته باشد که بتواند در آن پرواز کند و آن را در اتاقی که خودتان در آن رفت و آمد می‌کنید بگذارید خودشان را سرگرم کنند. برای آنها اسباب بازی‌ها و وسایلی در قفس‌شان قرار دهید که بتوانند با آن لانه بسازند، کاغذهایی که پاره شوند انتخاب خوبی هستند.

چندین کاسه‌ی کوچک غذا برای آنها در قفس‌شان بگذارید تا آنها بتوانند از این کاسه به آن کاسه پرواز کنند. بهترین غذا برای فنچ مکمل‌های غذایی بر پایه‌ی مخلوط دانه‌ها و سبزیجاتی مثل اسفناج، تره و کلم است. دو کاسه آب یکی برای حمام کردن و یکی برای نوشیدن برایش بگذارید و هر دو کاسه را باید روزانه آبش را عوض کنید.

سه نوع معروف فنچ سوسایتی، گلدین و زبرا هستند.

فنچ

 

6.کاسکو

کاسکو محبوبترین پرنده در میان افرادی است که به دنبال پرنده‌ خانگی هستند. دلیل آن این است که باوجود اینکه همه‌ی پرنده‌ها می‌توانند صحبت کنند اما کاسکو بهتر از همه می‌تواند صحبت کند و این توانایی همه را جذب او می‌کند. اما در کنار توانایی‌اش در صحبت کردن، این پرنده بسیار باهوش، جذاب و اجتماعی است و این خصوصیات او را یکی از بهترین پرندگان خانگی ساخته است.

بخاطر هوش زیادش این پرنده باید شبیه سازی ذهنی زیادی هم داشته باشد. اسباب بازی و پازل وسایلی هستند که این پرنده نیاز دارد. کلافگی بدترین دشمن یک پرتده است. اگر آنها کلافه شوند اتفاق‌های بد دیگری مثل جیغ زدن، کندن پر و پرخاشگری هم به دنبال آن رخ می‌دهد.

آنها از اینکه ببینند شما بالا و پایین می‌پرید وقتی گازتان می‌گیرند خوششان می‌آید. آنها همچنین به روزمرگی شان بسیار عادت می‌کنند و از کوچکترین تغییری بیزارند.

برای کاسکو باید قفسی بگیرید که او بتواند در آن بدون برخورد با اطراف قفس بال و پر بزند. همچنین از ترکیبی از سبزیجات، میوه‌جات با قند کم مثل پاپایا، توت و کیوی و غذای آماده به انها بدهید. حتماً در رژیم غذایی پرنده تان امگا ۳ هم قرار دهید.

بهتر است گردوی تازه هم در قفس او بگذارید و اجازه دهید او خودش گردو را بشکند و مغزش را بخورد و همچنین برای جلوگیری از فاسد شدن گردوی تازه می‌توانید آن را فریز کنید.

دو نوع کاسکو وجود دارد.کاسکوی کونیو و کاسکوی تیمنه.

کاسکو

 

7.طوطی خورشیدی

این پرنده در همه اندازه و رنگی وجود دارد. از طوطی خورشیدی کوچک با گونه‌های سبز گرفته تا طوطی بزرگ و به رنگ خورشید با تاج آبی.

طوطی خورشیدی بسیار باهوشند و این خود یک پوئن مثبت برای خانواده‌هایی که می‌توانند زمان خود را صرف این پرنده کنند به شمار می‌رود.

همانند همه‌ی طوطی‌ها، این پرنده هم کارهای روزانه‌ای دارد و باید برای او زمانی را در روز در نظر گرفت. همچنین او به ارتباط یک به یک هم نیاز دارد.

شما می‌توانید زمانی که برای پرنده تان اختصاص داده‎ اید هر کاری حتی لباس شستن هم انجام دهید. کافی است پرنده را روی شانه‌ی خود بگذارید و کارهای خود را انجام دهید، او هم با شما وقت می‌گذراند. شما با او صحبت کنید و او هم هر کاری بخواهد انجام می‌دهد.

وقتی که بیرون هستید حتماً وسایلی را برای او بگذارید تا بتواند آنها را پاره کند یا بجود. همچنین تلویزیون یا رادیو را روشن بگذارید تا همراه پرنده‌تان باشد. بعضی از پرنده‌ها نسبت به آن بی‌تفاوتند اما برخی دیگر عاشق سر و صدا هستند.

اگر حوصله شان سر برود یا توجه کافی به آنها نشود این پرنده‌ها می‌توانند جیغ بزنند. معمولاً هر چقدر این پرنده بزرگتر باشد پر سر و صداتر است و اغلب صدای آنها مثل کشیدن ناخن روی تخته سیاه است. آنها اگر پرخاشگر شوند می‌توانند گاز بگیرند. به همین دلیل پرنده‌ی خانگی خوبی برای افرادی که برای بار اول می‌خواهند پرنده‌ای بگیرند مناسب نیستند.

باید به پرنده‌تان از سبزیجات و میوه‌ها غذا بدهید. همچنین غذاهایی برای پرندگان موجود است که طعم هویج، نخود سبز و چغندر دارد.

این میوه‌های پیشنهادی بسیار عالی هستند زیرا قند بالایی ندارند و همچون گیاهان دارویی هستند.

همچنین می‌توانید از انواع توت بخصوص بلوبری وحشی و کیوی در اندازه‌های کم هم به آنها بدهید.

طوطی خورشیدی

 

امیدوارم که از این مطالب لذت برده باشید.

اگر با همه گفته های ما باز هم نتوانستید از میان این پرنده های شیرین ،پرنده مورد علاقه خودتون را انتخاب کنید می توانید از ما کمک بگیرید.

تیم پت شاپ من و پتم یکی از بزرگ ترین و با تجربه ترین پت شاپ ها می باشد که آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد.

شما می توانید از طریق شماره های 09362742707 با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *