/
/
سگ های آپارتمانی

سگ های آپارتمانی

سگ های آپارتمانی

سلام عزیزای دل امروزه همه ما یک پت خانگی داریم ،که بیشتر پرنده های خانگی و گربه های ملوس می باشد و پیش آمده که خیلی از ما یک سگ دوست داریم اما به دلیل زندگی در آپارتمان ها می ترسیم که این سگ سر و صدای فراوان زیادی داشته باشد و همسایه ها شاکی شوند و جدا از این سروصدا نگرانید که در محیط آپارتماتی سگ به مشکل بخورد؛ پس ترجیح می دیم که حتی به سگ خریدن هم فکر نکنیم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید تا اطلاعات مهمی درباره سگ های آپارتمانی به شما بدهیم.

 

سگ آپارتمانی به چجور سگ‌هایی میگن؟

به صورت کلی سگ‌ها می‌تونن تو خونه یا بیرون از اون زندگی کنن. اما بسته به فیزیک و نیازهای درونی هر کدوم از نژادهای سگ، برخی از اونا مناسب نگهداری تو خونه به عنوان سگ های آپارتمانی ‌ان و بعضی فقط باید در خونه‌باغ یا مزارع نگهداری بشن.

سگ‌ های آپارتمانی معمولاً از بودن تو خونه لذت می‌برن و نیاز به بیرون بردن و گشت‌وگذار کمتری دارن. برخلاف اونا شما اگه سگ‌های بیرون رو داخل خونه نگه دارین ممکنه دچار اختلالات رفتاری، افسردگی و بیماری بشن. چون اونا بیرون از خونه و در کنار طبیعت خوشحال‌ترن و آوردنشون تو خونه یه جورایی شبیه به حبس کردنشونه.

یه سگ خونگی مناسب آپارتمان تو فضای آزاد اذیت میشه. اون فضای گسترده، صداهای اطراف، حتی حیوونای مزاحم، غریبه‌ها و هوای سرد یا گرم، تابش آفتاب و… همه می‌تونن باعث آزار اون حیوون بشن و کم‌کم سلامتی‌اش رو تهدید کنن.

سگ آپارتمانی به چجور سگ‌هایی میگن؟

 

معرفی سگ های آپارتمانی
  • سگ شیتزو
سگ‌های شیتزو حیوانات بسیار بامزه و مهربانی هستند و در واقع جزو محبوب‌ترین نژادهای سگ در کشور ایران محسوب می‌شوند. این سگ‌ها اصولا چیزی بین 4 تا 7 کیلوگرم وزن داشته و برای نگهداری در آپارتمان کاملا مناسب هستند. البته در نگهداری از این سگ‌ها باید حوصله زیادی به خرج دهید؛ زیرا موهای زیبای آن‌ها نیاز به رسیدگی فراوانی دارند. نظافت و شستشوی این نژاد از سگ‌ها باید به موقع و به‌صورت مرتب انجام شود.
برای شانه کردن موهای سگ شیتزو باید از برس‌های مخصوص استفاده شود و زمانی‌که موهای آن‌ها خیلی بلند می‌شود باید آن‌ها را کوتاه و مرتب کنید. یکی از نقاط قوت این سگ‌ها این است که خود را با فضای خانه کاملا وفق داده و برای بیرون رفتن زیاد بهانه گیری نمی‌کنند. پس اگر شما جزو افرادی هستید که نمی‌توانید حیوان خود را برای گردش و تفریح زیاد بیرون ببرید بهتر است نژاد شیتزو را انتخاب کنید. شما می‌توانید این سگ‌ها را به راحتی تربیت کرده و از آن‌ها یک حیوان خانگی ایده آل و حرف گوش کن بسازید.

سگ شیتزو

 

  • سگ شیواوا یا چیواوا
سگ‌های نژاد شیواوا که به آن‌ها سگ‌های شی هوا هوا نیز گفته می‌شود بسیار کوچک بوده و نهایتا وزن آن‌ها تا 2.8 کیلوگرم می‌رسد. به همین دلیل نگه‌داری از آن‌ها در آپارتمان‌های نقلی و کوچک امروزی کار چندان سختی نیست. این سگ‌های کوچک هوش بسیار قوی و بالایی داشته و درواقع حیوانات لوکس و شیکی هستند.
سگ‌های شیواوا فعالیت زیادی نداشته و با چندبار بدو بدو کردن در خانه نیز انرژی آن‌ها کاملا تخلیه می‌شود. اما سعی کنید حداقل هفته‌ای یک‌بار آن‌ها را برای پیاده روی به خارج از منزل ببرید. اگر بخواهیم به نقاط ضعف این سگ‌ها بپردازیم باید بگوییم که نژاد شیواوا تقریبا دیر به آدم‌های غریبه اعتماد نمی‌کنند و ممکن است در مواجه با آدم‌ها و کودکانی که آن‌ها را نمی‌شناسند کمی پرخاشگرانه عمل کنند. پس در چنین شرایطی باید کاملا مراقب آن‌ها باشید. همچنین بهتر است از همان سنین پایین بر روی تربیت این نژاد از سگ‌ها کار کنید تا کاملا اجتماعی شوند؛ زیرا سگ‌هایی که در سن پایین تربیت نشوند بعدا دچار مشکلات رفتاری خواهند شد و دیگر اجتماعی کردن آن‌ها کار چندان آسانی نخواهد بود.

سگ شیواوا یا چیواوا

 

  • سگ مالتیز

مالتیز ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به هاوانیز ها هستند اما زنگ آن ها اغلب سفید است و وزنشان نیز تقریبا نصق هاوانیز ها می باشد. این گونه از سگ های آپارتمانی بسیارز بازیگوش، دوست داشتنی و زیبا هستند که ارتباط اجتماعی بسیار خوبی با افراد جدید برقرار می کند و در هر آپارتمانی می تواند منبعی از انرژی و سر زندگی قلمداد شود.

سگ های مالتیز موجوداتی آرام و با سر و صدای بسیار کم می باشد که آموزش دادن این گونه کار بسیار آسانی است و مالتیز ها ذاتا مشتاق به یادگیری هستند و با تشویق کردن و دادن جایزه به راحتی فرمان ها را یاد می گیرند. یکی از ویژگی های مهم در نگهداری این گونه (برخلاف هاوانیز ها) ریزش موی بسیار کم آن ها می باشد و ریزش موی فصلی آن ها بسیار کم می باشد.

سگ مالتیز

 

امیدوارم که از مقاله لذت برده باشید و مطالب براتون مفید بوده باشه.

خوشحال میشیم که با ما در ارتباط باشید و همچنین می تونید موضوعات پیشنهادی برای ما ارسال کنید تا برای شما مقالات مربوط به آن را برای شما تهیه کنیم.

اشتراک گذاری:

یک پاسخ

  1. Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out a lot.
    I hope to give something back and help others like you
    helped me.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *