/
/
دانستنی های جالب درباره همسترها

دانستنی های جالب درباره همسترها

دانستنی های جالب درباره همسترها

سلام عزیزای دل امروز می خوایم یک سری دانستنی ها و چیز های جالب درباره همسترها به شما بگوییم، پس با ما همراه باشید با کلی حقایق باحال و جذاب.

 

  • همسترها عاشق شب هستند

    همسترها موجوداتی هستند که در طول روز به شدت استراحت می کنند و به همین دلیل در طول شب بیدار هستند و عاشق شب هنگام می باشند و به همین دلیل بسیار سر و صدا خواهند نمود که اگر می خواهید یکی از حیوانات را به عنوان حیوان خانگی خود نگهدارید، توصیه می شود از آنها در خارج از اتاق خواب خود نگهداری نمایید چرا که اجازه خواب به شما نخواهند داد!

همسترها عاشق شب هستند

 

  • غذا را در جیب دهانی خود ذخیره می کنند

    این موش بزرگ در دهان خود یک جیب مخفی دارد که تا شانه هایش کشیده شده است. از این رو می تواند غذای آینده خود را در آن ذخیره و نگهداری کند. جمع کردن غذا در گوشه لپ هایش این امنیت را به همستر می دهد که مواد غذایی موردنظرش در امنیت کامل قرار دارند.

    جالب است بدانید این حیوانات حتی گاهی به منظور حفاظت در مقابل شکارچیان، نوزادان خود را نیز در جیب دهانی شان قرار می دهند.

    غذا را در جیب دهانی خود ذخیره می کنند

  • اولین کشف همستر جهان

    همسترها حیوانات بومی هستند و با وجود چنین نکته ای از این حیوانات، جالب است بدانید که همسترهای سوری شایع ترین حیوانات خانگی جهان هستند که برای اولین بار در کمتر از 100 سال اخیر اولین همستر جهان در بیابان های سوریه کشف شد.

اولین کشف همستر جهان

 

  • حقیقتی جالب در مورد همسترهای سوری

    همسترهای سوری حیواناتی هستند که علاقه ای به شریک و زندگی با هم نوع خود ندارند. از این جهت نمی توان آنها را در یک قفس نگهداری نمود چرا که ممکن است با یکدیگر مبارزه نمایند که این واقعیت نسبت به حیوانات دیگر کمی بیشتر عجیب است!

حقیقتی جالب در مورد همسترهای سوری

 

  • همسترها استراحت در فضاهای بسته را دوست ندارند.

    موش های ساده شاید علاقه شدیدی به استراحت در فضاهای بسته همانند لوله ها و همچنین قفس های کوچک و تنگ داشته باشند، اما طبیعت همسترها این گونه نیست و آنها برای استراحت در فضاهای کوچک و تنگ ساخته نشده اند و برای خواب راحت نیاز به استراحت گاه های بزرگ و باز دارند.
    همچنین همسترها برای خواب و استراحت علاقه ای به خوابیدن در یک لانه دارند که توصیه می شود قبل از خواب حوله سفیدی را فراهم کنید تا همستر شما بتواند در زیر آن استراحت کند.

همسترها استراحت در فضاهای بسته را دوست ندارند.

 

  • دندان های همستر بصورت مداوم در حال رشد است.

    همسترها دارای دندان هایی هستند که همیشه در حال رشد مدام هستند، از این رو اگر شما مالک همستر هستید، برای آنکه دندان های آنها آسیب نبیند، می بایست دندان های این حیوان خانگی را بصورت مدام به تحرک بیندازید. برای مثال می توانید از بلوک های چوبی استفاده کنید و از دادن پلاستیک، سدر و کاج به این حیوان جدا خودداری نمایید.

 

امیدوارم که از مقاله لذت برده باشید و مطالب براتون مفید بوده باشه.

خوشحال میشیم که با ما در ارتباط باشید و همچنین می تونید موضوعات پیشنهادی برای ما ارسال کنید تا برای شما مقالات مربوط به آن را برای شما تهیه کنیم.

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *