/
/
دانستنی های جالب درباره سگ ها

دانستنی های جالب درباره سگ ها

دانستنی های جالب درباره سگ ها

سلام عزیزای دل امروز می خوایم یک سری دانستنی ها و چیز های جالب درباره سگ ها به شما بگوییم، پس با ما همراه باشید با کلی حقایق باحال و جذاب.

 

  • سگ ها مثل انسان‌ها رؤیا می بینند

    اگر تا به حال دیده اید که حیوان شما در خواب تکان می خورد، احتمالاً او خواب می بیند. محققان دریافتند که سگ‌ها الگوهای خواب و فعالیت مغزی مشابهی با انسان دارند و نژادهای کوچک بیشتر از نژادهای بزرگ رویا می‌بینند. روانشناسی می‌گوید که آن‌ها احتمالاً در حال تصور فعالیت‌هایی مانند بازی کردن در حیاط هستند.

سگ ها مثل انسان‌ها رؤیا می بینند

 

  • گروه خونی

    بیشترین تنوع گروه خونی مربوط به سگ‌ها می‌باشد بدین صورت که انسان‌ها چهار نوع گروه خونی، اسب‌ها هشت نوع و گاوها نه گروه خونی دارند ولی سگ‌ها به تنهایی سیزده گروه خونی دارند.

گروه خونی سگ

 

  • هوش سگ‌ها 

    به گفته یک محقق، مغز کودک 2 ساله و سگ شما تقریباً با هم برابر هستند. او همچنین می‌گوید که این حیوان می‌تواند بیش از 150 کلمه را بفهمد و حتی مردم یا سگ‌های دیگر را گول بزند تا تشویقی سگ بیشتری بگیرد. هوش هر نژاد متفاوت است.

هوش سگ‌ها

 

  • کوچکترین و بزرگترین نژاد سگ

    نژادی از سگ‌ها وجود دارد که به نام Great dane معروف است. این سگ‌ها به علت جثه‌ی بزرگ و اندام قوی خود مشهور هستند. رکورد بلندترین سگ جهان در اختیار سگی از این نژاد است که بلندی قامت او بر روی چهار پا ۱۱۰ سانتی متر اندازه گیری شده است. برعکس این سگ‌ها، کوچک‌ترین سگ‌ها مربوط به نژاد Chihuahua هستند که وزن آن‌ها بیشتر از ۳ کیلوگرم نخواهد شد. این سگ‌ها ابتدا در کشور مکزیک وجود داشته‌اند و نامگذاری آن‌ها نیز به ایالتی با همین نام در مکزیک برمی‌گردد. سگ‌های این نژاد بیشترین تنوع رنگی بین سگ‌ها را در دنیا در اختیار دارند. آن‌ها همچنین دارای گونه‌هایی با مو‌های بلند و کوتاه هستند.

 

  • تعداد دندان توله سگ ها و سگ های بالغ

    به مانند انسان‌ها تعداد دندان‌های توله سگ‌ها با سگ‌های بالغ فرق می‌کند. سگ‌ها تا ۶ ماهگی ۲۸ دندان دارند، اما بعد از ۶ ماهگی دندان‌های آن‌ها کامل می‌شود و تعداد آن‌ها به ۴۲ عدد می‌رسد. جالب است بدانید که سگ‌ها نیز به مانند انسان‌ها دارای دندان‌های شیری هستند و ۲۸ دندان اولیه‌ی خود را در طول سال اول زندگی خود از دست می‌دهند و رفته رفته دندان‌های دائمی جایگزین آن‌ها می‌شوند. معمولاً دندان‌های دائمی سگ‌ها به علت محکم بودن، تا پایان عمر باقی می‌مانند و اگر زخم یا حفره‌ای در دهان سگ‌ها وجود داشته باشد ممکن است نشان دهنده‌ی مشکلی در دهان آن حیوان باشد.

تعداد دندان توله سگ ها و سگ های بالغ

 

  • سگ‌ها حس ششم دارند

    در یک نظرسنجی در سال 2010، 67 درصد از صاحبان حیوانات خانگی گزارش دادند که حیوانات خانگی آن‌ها درست قبل از طوفان حرکات عجیبی انجام می‌دادند و 43 درصد نیز گفته‌اند که آن‌ها قبل از وقوع اتفاق بدی رفتار عجیبی داشتند. ناله زدن، رفتار غیرمنتظره یا تلاش برای پنهان شدن در مکانی امن از جمله رفتارهای آن‌ها بوده است. حتی گزارش‌هایی وجود دارد که سگ‌ها می‌توانند بیماری‌هایی مانند سرطان را حس کنند.

سگ‌ها حس ششم دارند

 

امیدوارم که از مقاله لذت برده باشید و مطالب براتون مفید بوده باشه.

خوشحال میشیم که با ما در ارتباط باشید و همچنین می تونید موضوعات پیشنهادی برای ما ارسال کنید تا برای شما مقالات مربوط به آن را برای شما تهیه کنیم.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *