/
/
خرید سگ یا گربه؟

خرید سگ یا گربه؟

خرید سگ یا گربه؟

سلام به عزیزای دل امروز می خوایم به یکی از پر اهمیت ترین مسئله به پردازیم، یعنی خرید سگ یا گربه؟

خیلی ها دوست دارند یک سگ شیطون یا یک گربه ملوس داشته باشند و حتی پا برای تهیه یکی از این دو جلو می گذارند اما پیش خود به یک دو راهی می رسند که من واقعا یک سگ می خوام یا یک گربه؟

در بعضی مواقع که خیلی افراد فقط دوست دارند یک سگ یا یک گربه داشته باشند و به مسئله های بعد آن اصلا فک نمی کنند که آیا با این حیوان خانگی که تهیه کردن می توانند کنار بیایند و با هم مثل یک رفیق باشند یا خیر، زیرا همانطور که می دانید شما این کوچولویی که تهیه کردید و به خانه خود آورده اید دیگر یکی از اعضای خانواده شما است و تا سالیان سال قرار است با هم زندگی کنید.

ما قرار است در این مقاله نکاتی را به شما می گوییم که شما متوجه می شوید که آیا اصلا خوبه یک حیوان خانگی داشته باشید یا خیر، حالا اگر که شرایط نگه داری را داشتید برای شما گربه مناسب است یا یک سگ پس با ما همراه باشید.

سگ یا گربه

 

شرایط نگه داری حیوان خانگی

قبل از این که شما یک حیوان خانگی تهیه کنید باید ببینید که آیا شرایط مناسب برای نگه داری از آن را دارید یا خیر، خالا این شرایط چیست؟ اول باید به محل زندگی خود نگاه کنید و ببینید دارید داخل یک آپارتمان زندگی می کنید یا داخل یک خانه ویلایی که خب آپارتمان به دلیل یک سری محدودیت ها نگه داری از یک حیوان خانگی سخت تر است(به طور مثال اگر شما یک سگ داشته باشید که به طور دائم پارس کند، پس همسایه ها شاکی می شوند البته اگر شما به خوبی سگ را تربیت کنید این اتفاق نمی افتد)

بعد از این که محل نگه داری درست شد باید ببینید که دیگر افراد خانواده راضی هستند از این حیوان خانگی شاید بترسند اصلا ممکن است به هر دلیل شخصی از حیوان خانگی بدشان بیاید که این جا قطعا به جای این که این حیوان خانگی دوست شما شود دشمن شما می شود.

مرحله بعد هزینه ها و رسیدگی هایی است که هر حیوان خانگی نیز دارد و اصلا حیوان خانگی نیست که بدون هزینه باشد، شما باید ببنیدی که آیا می توانید از پس هزینه های آن بر آیید که این هزینه ها:

خرید غذا، انواع مکمل ها و مولتی ویتامین ها، خرید وسایل مورد نیاز آن و …..

خب همانطور که می دانید حیوان فقط نیاز به هزینه ندارد که شما بگین من دیگه همه چی براش خریدم دیگه تمومه، نه این حیوان خانگی که تهیه کردید نیاز به رسیدگی دارد نیاز به این دارد که به آن مثل دیگر اعضای خانواده عشق بورزید، با او بازی کنید، او را نوازش کنید و ….

خب حالا اگر این شرایط را داشتید شما می توانید بقیه مطلب رو بخونید

نکته: لطفا برای خرید حیوان خانگی احساسی برخورد نکنید یعنی شما می بینید شرایط ندارید برای نگه داری آن و پیش خود می گویید من یه چند ماه دارمش بعد آن را رد می کنم. نه اصلا و به هیچ وجه این کار را نکنید شاید شما سنگ دل باشید ولی آن حیوان خانگی که تهیه کردین مانند یک آدم احساس دارد و ممکنه با این کار به آن صدمه وارد شود و حتی دچار افسرگی شود پس لطفا دقت کنید.

شرایط نگه داری حیوان خانگی

 

شرایط نگه داری از سگ چیست؟

اگر شما یک فرد پر انرژی و پر نشاط هستید به چشم بسته به شما می گم که یک سگ شیطون واسه خودتون تهیه کنید. حالا چرا سگ!!!

سگ نسبت به حیوانات خانگی دیگر بسیار پر انرژی و پر نشاط می باشد حالا اگر که یک صاحب خفن هم داشته باشه که دیگه هیچی. شما دوتا برای هم به بهترین دوست ها تبدیل می شود، با هم به پیاده روی می روید، با هم به خرید می روید، با هم می خوابید و …. و سگ به دلیل قدرتی که دارد خیلی بهتر احساس شما را درک می کند.

جدا از این ها سگ ها معمولا نیاز بیشتری به رسیدیگی دارد و باید برای آن بیشتر وقت بزارید چه برای بازی با آن، چه برای آموزش دادن به سگ

پس اگر می بینید که وقت کافی دارید، یک آدم پر انرژی هستید پس به شما توصیه می کنیم یک سگ شیطون برای خودتون تهیه کنید.

شرایط نگه داری از سگ چیست؟

 

شرایط نگه داری از گربه چیست؟

گربه معمولا برای افرادی مناسب است که وقت زیادی ندارند ولی از طرفی می خواهند که یک حیوان خونگی داشته باشند.
افرادی که زیاد سر کار هستند و وقت نمی کنند به گربه خود زیاد برسند (همان طور که در بالا گفتم تمامی حیوانات خانگی نیاز به رسیدگی دارند ولی نسبت به نوع آن ها این رسیدگی متغییر است) مناسب است، و جدا از آن گربه ها می توانند تا چندین ساعت به دور از صاحاب خود باشند و با خود بازی کنند و بخوابند، در صورتی که یک سگ را نمی توان برای مدت طولانی تنها گذاشت.

معمولا برای یک گربه یک جای خواب و آب و غذا تهیه کنید زیاد به شما کار ندارد، پس اگر سر شما خیلی شلوغ است و زیاد وقت ندارید به شما توصیه می کنیم که یک گربه تهیه کنید.

شرایط نگه داری از گربه چیست؟

 

باز هم انتخاب سخت است؟

اگر هنوز با این همه توضیحاتی که به شما دادیم باز شما نمی دانید که یک سگ بخرید یا یک گربه شما می توانید از طریق بخش تماس با ما یا با شماره تماس  09362742707 ارتباط حاصل فرمایید تا تیم من و پتم شما را دقیق راهنمایی کنید و نکات آموزشی را به شما بگویند.

(در آینده قسمت آموزش های من و پتم یک عالمه آموزش برای انواع حیوانات خانگی قرار می دهیم)

 

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *