/
/
اطلاعات کامل درباره پرندگان

اطلاعات کامل درباره پرندگان

اطلاعات کامل درباره پرندگان

سلام عزیزای دل امروز می خوایم یک سری اطلاعات کامل درباره پرندگان به شما بدهیم، حیوانات خانگی، از دیرباز همراه انسان ها بوده‌اند. گسترش زندگی شهری و مشغله‌های بشر هم، از محبوبیت آنها کم نکرده است. در این میان، پرندگان خانگی جایگاه خاص خود را دارند. این موجودات دوست‌ داشتنی، در رنگ، اندازه و شکل‌های گوناگونی هستند. پس انتخاب یکی از آنها که با شخصیت و سبک زندگی شما متناسب باشد، اهمیت زیادی دارد.با ما تا اخر این مطلب همراه باشید تا اطلاعات فراوانی در این زمینه کسب کنید.

 

چه پرنده هایی مناسب نگهداری در خانه هستند؟

انتخاب یک پرنده به چند عامل مهم بستگی دارد. در اولین قدم شخصی که اقدام به خرید و نگهداری از پرنده ای می نماید باید کاملا به این موضوع و درک برسد که پرنده یک موجود زنده با میزان درک متفاوت می باشد. پرنده ها نیز برای خود احساساتی دارند ، نیاز های دارند که بایست به آنها توجه کرد.

نمی توان به پرنده به دید یک اسباب بازی یا یک عروسک سرگرمی نگاه کرد. همان طور که یک سگ یا یک گربه نیاز به مراقبت دارد یک پرنده نیز نیاز به توجه دارد. البته لازم به توضیح است که نیاز های هر پنده از نوعی به نوع دیگر تغییر میکند. مثلا نیاز های احساسی یک کاسکو با نیاز های یک قناری قابل مقایسه نیست . جالب است بدانید که در صورتی که یک کاسکو در خانه داشته باشید مثل این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. برخی از مردم ترجیح می دهند پرنده ای داشته باشند که صرفا برای آنها آواز خوانده و همیشه نیز در قفس باشد.

اما برخی دیگر دوست دارند ترفند ها و حرکات جالبی را به پرنده خود یاد داده و هنگام اجرا شدن ترفند ها توسط پرنده از آن لحظه لذت ببرند. اما در مقابل کسانی نیز هستند که هدفشان از نگه داری پرنده زینتی در خانه آموزش حرف زدن و سوت زدن به آنها می باشد تا از سوت زدن یا حرف زدن پرنده لذت ببرند. اما در حالت کلی پرنده هایی مانند کاسکو، عروس هلندی، مرغ عشق، طوطی برزیلی، کاکادو، ماکائو، ملنگو، شاه طوطی، فنچ، قناری، گنجشک، چکاوک، مرغ مینا، کبوتر و… برای نگه داری به عنوان پرنده زینتی مناسب هستند و نگه داری پرنده هایی مانند جغد و شاهین اصلا پیشنهاد نمی شود چون خطرات و بیماری های زیادی را به همراه دارند.

چه پرنده هایی مناسب نگهداری در خانه هستند؟

 

شروع کار برای نگه داری پرنده

افرادی که تازه در ابتدای راه هستند و وقت زیادی برای تهیه دان پرنده و گذراندن با پرنده خود ندارند، شرایط متفاوتی دارند. برای این گروه، بهترین پرنده خانگی، فنچ و قناری است. اما اگر به طوطی‌ها علاقه دارید و می‌توانید وقت بیشتری بگذارید، سراغ “پاراکیت”، “باجی” و “عروس هلندی” بروید. این پرندگان، اعضای کوچک‌تر خانواده طوطی‌ها هستند و به اجتماعی و آرام بودن، شهرت دارند.

البته، نمونه‌های دیگری هم وجود دارند که برای شما مناسب هستند. از جمله آنها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرغ عشق
  • طوطی پیونوس
  • طوطی پویسفالوس (poicephalus)
  • طوطی پروتلت (parrotlet)
  • طوطی کواکر یا راهب (Quaker)
  • پاراکیت گونه‌خاکستری (grey-cheeked)

در کنار اینها، پرنده‌هایی چون کبوتر و قُمری هم وجود دارند که شاید کمتر کسی به آنها فکر کند. اما، می‌توانید روی این پرندگان هم به خاطر آرام و اجتماعی بودن، حساب کنید.

شروع کار برای نگه داری پرنده

 

اصول ضروری نگهداری پرندگان خانگی که باید بدانید

– در قدم اول، بهتر است بدانید که در خانه شما یا اطراف آن، خطرات بالقوه‌ای برای پرنده خانگی‌تان وجود دارند. خطراتی که شاید، حتی به ذهنتان هم نرسد. ظروف آشپزخانه، عود و خوشبوکننده‌ها، از جمله آنها هستند. همچنین اگر سیگاری هستید، بهتر است دور پرنده‌های خانگی را خط بکشید. چرا که سیستم تنفسی این موجودات، بسیار حساس است. علاوه بر اینها، برخی گیاهان نیز می‌توانند به پرنده شما آسیب بزنند. در مقابل، بعضی دیگر مانند گل رز، ارکیده، بنفشه آفریقایی و بامبو خطری را متوجه آنها نمی‌کنند.

– نکته دیگر این است که برخی گونه‌های خاص پرندگان، به تحریک و انگیزش نیاز دارند. در واقع، مغز آنها باید درگیر چیزی باشد تا رفتارهای مخرب نشان ندهند. سر و صدای زیاد و آسیب زدن به قفس، از جمله این رفتارها هستند. طوطی‌ها، درست مانند بچه‌ها به خوبی با اسباب ‌بازی سرگرم می‌شوند. بی تردید چنین فعالیت های مثبتی، هم برای پرنده و هم شما مفید خواهد بود. مثلاً پازل، یک وسیله عالی برای سرگرم کردن یک پرنده است.

– اگر دوست دارید یک پرنده خانگی سخنگو داشته باشید، بد نیست روی آموزش آن سرمایه ‌گذاری کنید. این کار، دو نتیجه مثبت دارد. نخست اینکه، رابطه شما را با پرنده‌تان قوی‌تر می‌کند. دیگر آنکه، آموزش چند دستور ساده باعث می‌شود تا آنها هم در مراقبت از خود، مشارکت داشته باشند.

اصول ضروری نگهداری پرندگان خانگی که باید بدانید

 

امیدوارم که از مقاله لذت برده باشید و مطالب براتون مفید بوده باشه.

خوشحال میشیم که با ما در ارتباط باشید و همچنین می تونید موضوعات پیشنهادی برای ما ارسال کنید تا برای شما مقالات مربوط به آن را برای شما تهیه کنیم.

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *