/
/
همه چی درباره همستر روبروفسکی❤️

همه چی درباره همستر روبروفسکی❤️

همه چی درباره همستر روبروفسکی❤️

سلام عزیزای دل امروز می خوایم درمورد یکی از ریز جسته ها، از دسته های جوندگان یعنی همستر روبروفسکی با شما صحبت کنیم. همستر روبروفسکی کوچولوهای شیطون که خیلی پر جنب و جوش هستن، نگهداری از این کوچولوی گوگولی راحت است و با نکاتی که در این مطلب به شما می گوییم راخت تر هم می شود.

پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا با این نژاد بیشتر آشنا شوید.

 

مشخصات ظاهری همستر روبروفسکی

منشأ این نژاد همستر قسمتهای غرب و شرق مغولستان و شمال چین می باشد. این نژاد کوچکترین نژاد همستر محسوب می شود.

از آنجایی که از نظ ر رفتاری ترسو می باشد. رام و اهلی کردن آن چندان راحت نیست، از اینرو نژاد مناسبی به عنوان حیوان خانگی نمی باشد. همستر روبورفسکی طلایی ـ نارنجی با شکم و ابروهای سفید رنگ و چشمهای سیاه، از زیباترین و جذابترین همسترها محسوب می شود.

از خصوصیات دیگر این نژاد سریع و فرز بودن آن است. این ویژگی به اضافه کوچک بودنش، وی را قادر می سازد تا از کوچکترین و باریکترین منافذ قفس بیرون بیاید.

این نژاد همستر روحیه اجتماعی بسیار بالایی دارد به همین خاطر می توان آنرا با سایر نژادهای همستر نیز نگهداری کرد.

طول عمر این جونده حدود 4 سال می باشد.

وزن آن ها بین 20 تا 25 گرم می باشد .

این جونده ها در سن 3 ماهگی بالغ می شوند و طول روبروفسکی ها از 5 سانتی متر تجاوز نمی کند .

مشخصات ظاهری همستر روبروفسکی

 

مشخصات رفتاری همستر روبروفسکی

همستر های روبوروفسکی شب بیدار هستند و در طول شب فعالیت می کنند. این همستر ها معمولا آرام هستند و به ندرت سر و صدا می کنند. همچنین این موجودات بسیار سریع و چابک هستند و به همین دلیل در صورتی که اقدام به فرار کنند، کنترل آن ها بسیار دشوار می شود.

علاوه بر آن، این همستر ها بسیار اجتماعی هستند و بهتر است به صورت جفت و یا در گروه های همچنس نگهداری شوند. علاوه بر آن، این همستر ها در سال های اخیر به طور گسترده ای به عنوان حیوانات خانگی محبوب شده اند.

با این حال، به دلیل سطع فعالیت بالا که می تواند منجر به استرس شود، بهتر است تعامل فیزیکی محدودی با انسان داشته باشند.

مشخصات رفتاری همستر روبروفسکی

 

رژیم غذایی همستر روبروفسکی

همستر روبروفسکی جونده هستن و همه چیزخوار محسوب می‌شن. بهترین رژیم غذایی برای همستر ترکیبی از پلت مخصوص همستر و غذای خشک  به اضافه دانه‌ها، غلات و سبزیجات خشک هست.

اما همسترها برای اینکه همیشه سالم و سرحال باشن علاوه بر غذای خشک و پلت به طیف متنوعی از پروتئین، میوه‌ها و سبزیجات هم نیاز دارن؛ اما میوه و سبزیجات تازه نباید بیشتر از ۱۰% رژیم غذاییشون باشه.

برخی از سبزیجات و میوه‌هایی که می‌تونید به همستر بدید عبارتند از:

  • هویج
  • اسفناج
  • کاهو
  • سیب
  • بروکلی
  • خیار

هیچ وقت به همستر پیاز، لوبیای خام، شکلات، شیرینی یا هله هوله (چیپس و پفک و …) ندید!

آب تازه و خنک هم همیشه باید در دسترس همستر باشه. مخزن آبی که به قفس همستر وصل میشه گزینه خوبیه؛ آب مخزن رو هر روز عوض کنید.

رژیم غذایی همستر روبروفسکی

 

نگهداری از همستر روبروفسکی

همستر روبروفسکی را می توان در مناطق بیابانی و دریاچه های طبیعی در قزاقستان و مناطق تووا، مغولستان و سین کیانگ در چین یافت. همستر ساکن مناطق ماسه ای و پوشش های گیاهی پراکنده و به ندرت در مناطق متراکم و پوشیده از گیاهان یافت می شود. آنها در ارتفاعاتی مابین ۱۲۰۰ الی ۱۴۵۰ متری از سطح زمین یافت می شوند.

طی تحقیقاتی که انجام شده هیچ فسیلی برای این همستر وجود ندارد. آنها به طور موثری از آب برای ساختن لانه های خود استفاده می کنند. لانه های خود را به صورت تونل های شیب دار و به عمق ۶ فوت زیر زمین می سازند.

در طبیعت همسترهای روبروفسکی شب زی هستند و بیشترین فعالیت خود را در طلوع و غروب خورشید انجام می دهند.همستر روبروفسکی بیشتر در مناطق جنوبی یافت شده است مناطقی مانند یولین، شانکسی، چین. گزارشات محلی حاکی بر این است که این همسترها در تپه های اوردوس نیز یافت شده است.

در کل نگهداری این نژاد همستر با توجه به اینکه بیماری مشترکی با انسان ندارند ( نیاز به انگل تراپی واکسن یا قرص ضد انگل هم به هیچ عنوان نیست )

آنها نیاز به فضای زیادی برای نگهداری نمی خواهند ( یک قفس همستر کوچک برای آن ها کافی است) و به هیچ عنوان مشکلی برایشان پیش نمی آید البته هر چه فضایشان بزرگ تر باشد خوشحال تر خواهند بود .

همستر روبروفسکی به کسانی پیشنهاد می شود که تا به حال حیوان خانگی نداشته اند .

همین طور کسانی که وقت کافی برای رسیدگی به حیوان خانگی ندارند روبروفسکی بهترین انتخاب است.

نگهداری از همستر روبروفسکی

 

خوشحال میشیم که با ما در ارتباط باشید و همچنین می تونید موضوعات پیشنهادی برای ما ارسال کنید تا برای شما مقالات مربوط به آن را برای شما تهیه کنیم.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *