/
/
همه چی درباره خرگوش لوپ❤️

همه چی درباره خرگوش لوپ❤️

همه چی درباره خرگوش لوپ❤️

سلام عزیزای دل امروز می خوایم درمورد یکی از دسته های جوندگان یعنی خرگوش لوپ با شما صحبت کنیم. با اولین نگاه می‌توانیم خرگوش لوپ را از گوش‌های بلند و افتاده‌اش بشناسیم. این حیوان خانگی خاص، بسیار باهوش است و خیلی سریع و آسان آموزش می‌بیند. همچنین، تنهایی را دوست ندارد؛ بنابراین، باید کنارش باشید و به او رسیدگی کنید.

تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا با این نژاد بیشتر آشنا شوید.

 

تاریخچه خرگوش لوپ

تاریخچه این نژاد به کشورهای هلند و فرانسه و انگلیس بر می گردد. خرگوش لوپ هلندی با نام کوتولوی هلندی نیز شناخته شده است.

اولین کسی که نژاد لوپ فرانسوی و نژاد لوپ هلندی را با هم ترکیب کرد، شخصی به نام آدریان دکاک بود که سعی داشت کوتوله هلندی که دارای گوش های ایستاده بود را با خرگوش لوپ فرانسوی که دارای گوش های افتاده بود، ترکیب کند.
هرچند موفقیت در این کار سال ها طول کشید، اما بالاخره این نژاد در سال ۱۹۶۴ در انجمن ملی خرگوش هلند، به رسمیت شناخته شد و بعد از آن بود که به کشور آمریکا نیز راه پیدا کرد. امروز در این مقاله میتوانید همه چیز در مورد خرگوش لوپ، انواع آن و ویژگی های رفتاری آن ها را بخوانید.

تاریخچه خرگوش لوپ

 

مشخصات ظاهری خرگوش لوپ

نژاد لوپ شامل گونه‌های مختلفی از خرگوش ها می‌شود. اما آنچه در همه این خرگوش‌ها مشترک است، شکل ظاهری گوش‌ها و دم آن‌ها است. به بیان دیگر همیشه خرگوش‌های لوپ را با گوش‌های آویزان و افتاده و همچنین دم افتاده خواهید دید.

همین ویژگی چهره این خرگوش‌ها را بسیار نمکین و دوست‌داشتنی کرده است.

خرگوش لوپ معمولا در رنگ‌های سفید، قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای روشن، نارنجی تیره، نارنجی روشن و خاکستری دیده می‌شود و خرگوش مینی لوپ نیز عمدتا در رنگ‌های سفید، مشکی، شکلاتی، نارنجی و چند رنگ مشاهده می شود.

اگرچه طیف رنگی این خرگوش‌ها بسیار بالا است و به حدود ۳۰ رنگ می رسد. همچنین رنگ چشم خرگوش های لوپ با یکدیگر متفاوت است و ممکن است خرگوش‌هایی با رنگ چشم یاقوتی، آبی و… مشاهده کنید.

مشخصات ظاهری خرگوش لوپ

 

مشخصات رفتاری خرگوش لوپ

خرگوش‌های لوپ به عنوان حیوانات باهوشی شناخته می‌شوند که توانایی یادگیری دارند. در نتیجه با صرف کمی وقت و حوصله می‌توانید به خرگوشتان شیرین کاری‌های جالبی بیاموزید. حتی با مدت بسیار کمی تمرین می‌توانید با گفتن کلمه “نه” او را از انجام کاری که نباید انجام دهد منع کنید!

این حیوانات زیبا و دوست داشتنی به اخلاق خوب و روابط اجتماعی قوی شهرت دارد. همچنین تمایل دارد که همیشه بازی و جست و خیز کند. پس اگر به دنبال یک حیوان خانگی سرحال که عاشق بازی کردن است، هستید، خرگوش لوپ برایتان انتخاب مناسبی است و می‌توانید ساعت‌ها با او وقت بگذرانید.

ممکن است گاهی خرگوش‌های لوپ هم مانند همه حیوانات دیگر بدخلق شوند. اما صبوری و رفتار صحیح شما باعث می‌شود که این حس او مدت زیادی طول نکشد و دوباره سرحال شود.

مشخصات رفتاری خرگوش لوپ

 

رژیم غذایی خرگوش لوپ

خرگوش‌ها معده بسیار حساسی دارند و همچنین عاشق خالی کردن معده شان هستند. با توجه به این دو ویژگی، در اینجا برخی راهنمایی‌های تغذیه‌ای برای خرگوش شما آورده شده است:

  • رژیم غذای خرگوش لوپ باید شامل پلت، سبزیجات تازه و یونجه باشد.
  • حیوان خود را با پلت خرگوش با کیفیتی که از ذرت، سیب زمینی یا آجیل است، تغذیه کنید. پلت‌های تازه باید روزانه مورد استفاده قرار گرفته و باید حاوی فیبر زیاد و پروتئین کم باشند.
  • خرگوش از یونجه و چمن تغذیه می‌کند تا دندان های خود را به شکل خوبی حفظ کند و به هضم غذای جامد خود نیز کمک می‌کند. بنابراین جو دو سر، تیتوئی و چمن و همچنین یونجه برای یک خرگوش گوش آویزان ایده آل هستند. یونجه باید تازه، تمیز و خشک باشد. قبل از تغذیه خرگوش مواد را از نظر قارچ و کپک بررسی کنید.
  • حیوان خانگی خود را بیش از حد تغذیه نکنید، خرگوش های مسن تر باید روزانه با یک هشتم فنجان پلت تغذیه شوند.
  • برای سبزیجات، تنوع کلید است. سبزیجات برگ سبز مانند کاهو رومیایی، بروکلی، برگ قاصدک، شاهی و کلم مناسب هستند. مصرف هویج را کم کنید، آنها می‌توانند بیش از حد نشاسته دریافت کنند. کاهو یخ زده، ذرت، لوبیا، نخود فرنگی، پیاز، و هر بذر یا دانه‌ای را به خرگوش خود ندهید.
  • میوه ها به دلیل داشتن قند فراوان نباید زیاد مصرف شوند، به صورت گه گاه استفاده کنید. باید دانه و پوست آن‌ها کنده شوند و فقط در مقادیر کوچک مورد استفاده قرار گیرند.
  • خرگوش لوپ شما یک انسان نیست، بنابراین غذاهای فرآوری شده، نان، شکلات، چیپس یا بیسکویت به او ندهید.
  • خرگوش ها مقدار زیادی آب می نوشند، پس اطمینان یابید که خرگوش آب آشامیدنی تازه و تمیز در اختیار دارد. برای ذخیره آب در قفس، از یک کاسه کوچک، کم عمق و ضد زنگ استفاده کنید.
  • ظروف نگه داری آب و غذا را به طور روزانه تمیز نمایید.

رژیم غذایی خرگوش لوپ

 

خوشحال میشیم که با ما در ارتباط باشید و همچنین می تونید موضوعات پیشنهادی برای ما ارسال کنید تا برای شما مقالات مربوط به آن را برای شما تهیه کنیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *