/
/
دانستنی های جالب درباره گربه ها

دانستنی های جالب درباره گربه ها

دانستنی های جالب درباره گربه ها

سلام عزیزای دل امروز می خوایم یک سری دانستنی ها و چیز های جالب درباره گربه ها به شما بگوییم، پس با ما همراه باشید با کلی حقایق باحال و جذاب.

 

  • گربه‌ها می‌توانند بیش از ۱۰۰ نوع صدای مختلف تولید کنند. می‌توانید آن‌ها را با سگ‌ها مقایسه کنید که فقط می‌توانند ۱۰ نوع صدا تولید کنند. به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که هرگز صدای خرخر، میومیو، جیغ و فریاد گربه‌ها را نشنیده باشد.

100 نوع صدای مختلف

 

  • آن‌ها می‌توانند صدای صاحب خود را تشخیص دهند،گربه‌ها تفاوت صدای غریبه‌ها و صدای کسی که از آن‌ها نگهداری می‌کند، را متوجه می‌شوند. اما در دوره تکامل ۹۰۰۰ ساله خود، همیشه شخصیت مستقلی داشته اند و هیچ وقت مثل سگ‌ها از صاحبان خود اطاعت نکرده اند.اگرچه گربه سیاه در بسیاری از فرهنگ‌ها نماد بدشانسی است، اما دوست داشتنی‌تر از بقیه هستند.

صدای صاحب خود

 

  • گربه های خانگی حدود ۷۰ درصد از روز خود را در خواب و ۱۵ درصد را هم به نظافت سپری می کنند. گربه ها در بیشتر مواقع، زمانی که به شکار نمی پردازند، به استراحت می پردازند. این کار باعث صرفه جویی در مصرف نیروی آنها می شود. آنها قرار نیست در خانه شما غذای خود را شکار کنند. بنابراین گربه های بالغ خانگی فرصت دارند که ۱۶ تا ۲۰ ساعت در روز بخوابند. یکی دیگر از بامزه ترین دانستنی های جالب درباره گربه ها هم این است که بچه گربه ها و گربه های مسن می توانند حدود ۲۴ ساعت در روز بخوابند.

استراحت

 

  • مغز یک گربه تا ۹۰ درصد بیشتر از سگ ها شبیه به مغز انسان هاست. مغز گربه ها و انسان ها تقریبا بخش های یکسانی دارن که احساسات و عواطف رو کنترل می کنه.گربه ها حافظه بلند مدت طولانی تری نسبت به سگ ها دارن و بهتر یاد میگیرن خصوصا وقتی که کاری رو واقعا انجام میدن و فقط نگاه نمیکنن. یکی از پوسته های مغزی گربه (قسمتی که مسئول پردازش اطلاعات شناختی هست) دارای ۳۰۰ میلیون نورون هست که این عدد برای سگ ها برابر با ۱۶۰ میلیونه.

 

  • رشد گربه در سال اول زندگیش، تقریباً برابر رشد انسان طی ۱۵ سال اول زندگی است. رشد گربه در سال دوم تقریباً برابر با ۲۵ سال اول زندگی انسان است. پس از دو سالگی، گربه شما آهسته تر رشد می کند و هر سال به اندازه چهار تا پنج سال عمر انسانی، پیر می شود.

رشد گربه

 

  • اگرچه گربه ها معمولاً به دلیل قدرت بینایی خود شناخته می شوند، اما یک نقطه کور هم دارند! گربه نمی تواند مستقیماً زیر بینی خود را ببیند. این مورد به این خاطر است که طعمه معمولاً مستقیماً زیر بینی گربه نمی آید. اما وقتی طعمه به گربه نزدیک می شود، او بیشتر به حس بویایی خود تکیه می کند تا به حس بینایی.

حس بینایی

 

  • گربه‌ها تنها برای انسان‌ها “میو” می‌کنند. با دیگر حیوانات، گربه‌ها “خرخر” “تف کردن” و یا “هس هس” می‌کنند، اما هرگز “میو” نمی‌کنند. آن‌ها همچنین تمایل دارند که با لمس کردن بینی یکدیگر به هم سلام کنند.

 

  • گربه‌ها معده‌ای نسبتا حساس دارند. پس باید درباره غذا دادن به این دوست پشمالو خیلی مواظب باشید.هرگز به گربه‌ها پیاز، سیر، گوجه، شکلات، انگور و یا کشمش ندهید. شیر هم یک ایده بد است، چونکه معده آن‌ها را اذیت می‌کند.

 معده‌ای نسبتا حساس

 

 

امیدوارم که از مقاله لذت برده باشید و مطالب براتون مفید بوده باشه.

خوشحال میشیم که با ما در ارتباط باشید و همچنین می تونید موضوعات پیشنهادی برای ما ارسال کنید تا برای شما مقالات مربوط به آن را برای شما تهیه کنیم.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *