/
/
دانستنی های جالب درباره پرندگان

دانستنی های جالب درباره پرندگان

دانستنی های جالب درباره پرندگان

سلام عزیزای دل امروز می خوایم یک سری دانستنی ها و چیز های جالب درباره پرندگان به شما بگوییم، پس با ما همراه باشید با کلی حقایق باحال و جذاب.

 

  • انواع پر در پرندگان:

    پرها برای این اهداف مورد استفاده قرار می گیرند:
    پرواز: پرهای پرواز در بال ها و دم پرندگان رشد می کند.
    عایق حرارتی: پرهای نرم زیرین که نزدیک پوست رشد می کنند پرندگان را از خیلی سرد و یا خیلی گرم شدن حفظ می کنند.
    جفت گیری: این امر به شدت از گونه ای به گونه دیگر متفاوت است.
    پرندگان مذکر اغلب رنگشان روشن تر از پرندگان مؤنث است. این امر پرندگان مؤنث را به سوی پرندگان مذکر  به منظور جفت گیری جذب می کند. پرندگان مؤنث بیشتر به رنگی نیاز  دارند که به آنها کمک کند تا خودشان را هنگامی که از جوجه هایش مراقبت می کنند مخفی کنند (اگرچه پرندگان مذکر هم اغلب از جوجه ها مراقبت می کند، با یا بدون جفت مؤنث). طاووس مذکر رنگ خیلی درخشانی دارد. طاووس مؤنث رنگش قهوه ای مات است.

انواع پر در پرندگان:

 

  • تغذیه پرندگان:

    پرندگان امروزی هیچ دندانی ندارند (پرندگان باستانی دندان داشتند). پرندگان زبان دارند، اما برخلاف زبان ما زبان پرنده در داخلش استخوان دارد. بعضی از شکارچیان شگفت انگیز مانند عقاب ها، دید تیزی دارند که پنج تا شش برابر تیزتر از دید چشم انسان است. آنها می توانند طعمه کوچکی را از یک مایلی علامت گذاری کنند.
    پرندگان بیشتر وقتشان را صرف جست و جوی غذا می کنند. بیشتر پرندگان حشره خوار هستند (آنها حشره می خورند). بعضی از پرندگان، مثل جغدها و عقاب ها گوشتخوار هستند. بعضی از پرندگان مثل مرغ مگس خوار، باقرقره و غاز کانادایی  گیاهخوارند. بقیه پرندگان مانند سار، هم گیاهخوار و هم گوشتخوارند. بعضی از پرندگان (مانند توکان) میوه خوارند.
    بیشتر پرندگان دید تیزشان را برای پیدا کردن غذا مورد استفاده قرارمی دهند. آنها از منقار و فکشان برای گرفتن ساس ها، کرم ها، پستانداران کوچک، ماهی، میوه، دانه ها و شهد استفاده می کنند. پرندگان در کنترل طبیعی حشرات و در پراکندگی تخم گیاهان نقش خیلی مهمی بازی می کنند. بعضی از پرندگان، مثل مرغ مگس خوار شهد خوار، گرده افشان های مهم بعضی از گیاهان گلدار هستند.

تغذیه پرندگان:

 

  • نحوه مهاجرت پرندگان:

    پرندگان به خاطر بعد مسافتی که در پیش دارند باید خود را از لحاظ فیزیک بدنی و تغذیه آماده کنند. افزایش تغذیه پیش از مهاجرت منجر به افزایش چربی در بدن آنها می شود که این چربی در طول سفر به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می گیرد.
    غیر از آن ، پرنده قبل از مهاجرت حالت بیقراری دارد. در مورد این رفتار پرنده ، روی گروههایی مثل سار یا سهره کار شده است که طبق مطالعات پرنده در قفس در فصل مهاجرت بیقراری از خود نشان می دهد و سریع تر بال بال می زند و تغذیه اش هم بیشتر می شود. اینها نشان می دهند پرنده به طور غریزی تمایل به مهاجرت دارد.

نحوه مهاجرت پرندگان:

 

  • لانه ها و تخم های پرندگان:

    پرندگان جوجه هایشان را در تخم هایی با پوسته های محکم به دنیا می آورند که بعد از مدت زمانی جوجه ها از تخم در می آیند. بعضی از پرندگان مانند مرغ ها، هر روز تخم می گذارند. برخی از پرندگان هم ممکن است سال ها بین هر تخم گذاری فاصله بیندازند.
    شترمرغ در میان پرندگان بزرگ ترین تخم ها را می گذارد که بیش از 11 در 18 سانتی متر محیط و وزنی 1400 گرمی دارند.
    پرندگان لانه هایشان را برای تولید مثل در درختان، روی صخره ها یا روی زمین می سازند. بیشتر پرندگان دست کم به وسیله یکی از والدین مورد مراقبت قرار می گیرند تا وقتی که بتوانند پرواز کنند و غذایشان را به دست آورند.
    دوره نهفتگی تخم های پرنده از گونه ای به گونه ای دیگر متفاوت است. همچنین بعضی از تفاوت ها به دما بستگی دارد. بعضی از پرندگان مانند فاخته تخم هایشان را در لانه پرندگان دیگر می گذارند. پرنده بزرگسال هم بی اطلاع از این که این تخم فاخته است، از آن مراقبت می کند. بعضی از فاخته ها حتی تخم های دیگرشان را در لانه می کشند تا مطمئن شوند که تخمشان غذای کافی به دست می آورد.

لانه ها و تخم های پرندگان:

 

 

امیدوارم که از مقاله لذت برده باشید و مطالب براتون مفید بوده باشه.

خوشحال میشیم که با ما در ارتباط باشید و همچنین می تونید موضوعات پیشنهادی برای ما ارسال کنید تا برای شما مقالات مربوط به آن را برای شما تهیه کنیم.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *