/
/
اطلاعات کامل درباره گربه ها

اطلاعات کامل درباره گربه ها

اطلاعات کامل درباره گربه ها

سلام عزیزای دل امروز می خوایم یک سری اطلاعات کامل درباره گربه ها به شما بدهیم،گربه حیوانی عموما مستبد خود پسند راحت طلب فضول مغرور زود آشنا و نمک نشناس توصیف می شود این حیوان مرموز و اسرار آمیز علی رغم بی صفتی اش از حیوانات مفید به شمار می رود علاوه بر این حیوانی زیبا و ملوس است که با حرکات و سکنات دلنشین مایه انبساط خاطر صاحب خود می شود از شگفتیهای گربه این که همیشه در حال استراحت است معهذا هر لحظه که بخواهد مانند پلنگ چابک و چالاک می شود نرمش و انعطاف او به حدی است که دانشمندان گربه را ماری می دانند که روی چهار پا راه می رود.

در مقاله قبل بررسی کردیم که آیا اصلا شرایط نگهداری از سگ یا گربه را داریم؟ حال در این مقاله سعی داریم در مورد ویژگی‌های گربه صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید

 

معرفي گربه 

گربه‌ عضو خانواده‌ گربه‌سانان‌ بوده‌ و حيواني‌ گوشتخوار مي‌باشد. از خصوصيات‌ گربه‌سانان‌ يكي‌ پوشش‌ راه‌راه‌ يا لكه‌اي‌ تيره‌ در زمينه‌اي‌ روشن‌تر بوده‌ كه‌ اين‌ لكه‌ها و خطوط از هم‌ جدا مي‌باشند. خصوصيت‌ ديگر داشتن‌ پوزه‌ كوتاه‌ ودندانهايي‌ است‌ كه‌ براي‌ بريدن‌ و پاره‌كردن‌ تخصصي‌ شده‌اند.

گربه‌ اهلي‌ با سگ‌ متفاوت‌ است‌. سگ‌ اجتماعي‌تر و با وفا بوده‌ ولي‌ گربه‌ منزوي‌ و خودخواه‌ مي‌باشد. بيش‌ از 100 نژادشناخته‌ شده‌ گربه‌ وجود دارد اگر چه‌ بيشتر گربه‌ها دورگه‌ مي‌باشند. گربه‌ها را ميتوان‌ در 2 گروه‌ كلي‌ موكوتاه‌ و موبلند تقسيم‌بندي‌ نمود.

گربه‌ بالغ‌ 30 دندان‌ دارد. فكهاي‌ گربه‌ حركت‌ جانبي‌ ندارند تا غذا آسياب‌ شوند، ضمنا دندانهاي‌ آسيا نيز داراي‌ سطح‌آسياب‌كردن‌ نيستند، در عوض‌ زبان‌ سوهان‌ مانند گربه‌ توانايي‌ جداكردن‌ گوشت‌ از استخوان‌ (ونيز تيمار كردن‌ بدن‌) رادارد.

گربه‌ها بطور طبيعي‌ شبگرد هستند و در طول‌ روز بيشتر اوقات‌ را استراحت‌ مي‌كنند. اينكه‌ گفته‌ مي‌شود گربه‌ها درتاريكي‌ مي‌بينند صحت‌ ندارد، ولي‌ در نور كم‌ قادر به‌ ديدن‌ مي‌باشند. بدن‌ گربه‌ها داراي‌ انعطاف‌ زيادي‌ است‌ و هنگام‌دويدن‌ و تعقيب‌ شكار به‌ سرعت‌ به‌ حداكثر سرعت‌ خود مي‌رسد ولي‌ به‌ دليل‌ داشتن‌ ريه‌هاي‌ كوچك‌ طاقت‌ زيادي‌ ندارد(برخلاف‌ سگ‌) و زود خسته‌ مي‌شود.

معرفي گربه 

 

معرفی انواع نژادهای گربه

انجمن بین‌المللی گربه، بزرگترین ثبت ژنتیکی گربه‌های شجره‌دار در جهان، هفتاد و سه نوع نژاد مختلف را به رسمیت می‌شناسد. اما انجمن طرفداران گربه (CFA)، بزرگترین سازمان ثبت گربه در آمریکا در سال 2022 چهل و پنج نژاد مختلف را به رسمیت می‌شناسد. فدراسیون بین المللی گربه، با سازمان‌های عضو در چهل کشور، چهل و هشت نژاد را به چهار دسته تقسیم می‌کند.

چند دلیل وجود دارند که چرا انجمن‌های مختلف نژاد گربه‌ها را متفاوت می‌دانند. ساده‌ترین دلیل، طبقه بندی کلی آن‌هاست. برخی از سازمان‌های ثبت، گربه های غیر شجره‌ای که نام و نژاد والدینشان به تعداد معینی از نسل‌ها برمی‌گردد را در نظر نمی‌گیرند. علاوه بر این، برخی از انجمن‌ها شامل چندین نوع گربه در یک طبقه بندی می‌شوند، در حالی که برخی دیگر آن‌ها را به دسته‌های مختلف تقسیم می‌کنند. بنابراین، اینکه چند نژاد گربه وجود دارند، هیچ عدد مشخصی وجود ندارد.

10 تا از برترین و معروفترین نژادها عبارت‌اند از:

  • گربه اگزوتیک مو کوتاه (Exotic Shorthair Cat)
  • گربه راگدول (Ragdoll Cat)
  • مو کوتاه بریتانیایی (British Shorthair)
  • گربه های ایرانی (Persian Cat)
  • گربه مین کون (Maine Coon)
  • گربه مو کوتاه آمریکایی (American Shorthair)
  • اسکاتیش فولد (Scottish Fold)
  • گربه اسفینکس (Sphynx Cats)
  • گربه حبشی (Abyssinian Cats)
  • گربه دوون رکس (Devon Rex Cats)

معرفی انواع نژادهای گربه

 

آیا کودکان در ارتباط با حیوانات خانگی ایمن هستند؟

در ادامه چند نکته مفید وجود دارند که تضمین می‌کنند فرزندان و حیوانات خانگی شما رابطه‌ای امن و شاد با هم خواهند داشت:

  • هرگز کودک خردسال را بدون نظارت رها نکنید. حوادث حتی با قابل اعتمادترین حیوانات خانگی نیز اتفاق میفتند.
  • هرگز به هیچ حیوانی هنگامی که در حال غذا خوردن، خوابیدن و حتی زمانی که در از بچه‌هایش مراقبت می‌کند، نزدیک نشوید.
  • همیشه یک حیوان را به آرامی، بدون کشیدن و هرگز از پشت نوازش نکنید.
  • هنگام نزدیک شدن به حیوان، صداهای بلند یا حرکات ناگهانی ایجاد نکنید.
  • اگر بزرگسال می‌گوید حیوان خانگی رفتاری دوستانه دارد، دست خود را طوری دراز کنید که کف دست به سمت بالا باشد و به آرامی آن را به سمت بینی حیوان خانگی حرکت دهید تا بو بکشد.
  • به چشم، گوش، بینی، دهان یا اندام تناسلی حیوان دست نزنید.
  • از تماس با مدفوع سگ یا گربه که می‌تواند بیماری را منتقل کند، خودداری کنید. کودکان خردسال به ویژه وسوسه می‌شوند که دستشان را به داخل ظرف خاک گربه ببرند. اما این کار خطرناک است.
  • اجازه ندهید کودکتان در مواقعی که هیجان شدید دارد، به حیوان خانگی دست بزند یا نزدیک او بایستد.
  • اجازه ندهید کودکتان سوار حیوانات خانگی بزرگ مانند سگ‌ها شود.

مطمئن شوید که فرزندانتان متوجه می‌شوند که حیوان خانگی موجودی زنده است که باید به او احترام بگذارد. حیوانات نیازها و احساسات مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل، باید به بچه‌های خود از کودکی یاد بدهید که چطور با حیوانات خانگی تعامل داشته باشند. شما می‌توانید آموزش‌های لازم را از دامپزشک دریافت کنید.

آیا کودکان در ارتباط با حیوانات خانگی ایمن هستند؟

 

امیدوارم که از مقاله لذت برده باشید و مطالب براتون مفید بوده باشه.

خوشحال میشیم که با ما در ارتباط باشید و همچنین می تونید موضوعات پیشنهادی برای ما ارسال کنید تا برای شما مقالات مربوط به آن را برای شما تهیه کنیم.

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *